«Πολιτιστική κληρονομιά για τη ΝΔ φαίνεται πως σημαίνει αρχικά μια υποκριτική ανησυχία σε υψηλούς τόνους, που στη συνέχεια αναπτύσσεται σε πολιτική εκμετάλλευση, σε επιθέσεις και κοινή ρητορική προκειμένου να καλύψει την υπογραφή που έχουν βάλει οι Υπουργοί της το 2013-2014 σε μεταβιβάσεις στο ΤΑΙΠΕΔ ακινήτων πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως είναι τα ακίνητα Πλάκας, αλλά και πωλήσεις δημοσίων ακινήτων με δυσμενέστατους όρους, μεταξύ αυτών και του ίδιου του κτηρίου που στεγάζεται το ΥΠΠΟΑ» αναφέρει το υπουργείο και συνεχίζει:
«Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;
- Εξαρχής είχαμε διαβεβαιώσει ότι ουδέποτε μεταβιβάστηκε στην ΕΤΑΔ ούτε ένα ακίνητο πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς η εξαίρεσή τους είναι ρητή και ισχυρή στο Νόμο και την Υπουργική Απόφαση.
- Μέσα από μια ανοιχτή διαδικασία ελέγχου όλοι οι Κωδικοί Αριθμοί Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) που εμπίπτουν στην αρχική εξαίρεση (2330 ΚΑΕΚ) ταυτοποιήθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν ένας προς έναν.
- Φέραμε στη Βουλή προς ψήφιση νομοθετική ρύθμιση που εξασφαλίζει στο διηνεκές την κυριότητα και τη διαχείριση των μνημείων που χρονολογούνται και μετά το 1453.
Τηρήσαμε τη δέσμευσή μας με την νέα Απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής και του Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β55 Απόφαση ΚΥΣΟΙΠ, 17.01.2019, ΦΕΚ 57 Απόφαση ΥΠΟΙΚ, 21.01.2019).
Με αίσθημα ιδιαίτερης ευθύνης απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά εξετάσαμε παράλληλα την προσθήκη που πρέπει να υπάρχει στον αρχαιολογικό νόμο (ν.3028/2002) προκειμένου η εξαίρεση και των μετά το 1453 χρονολογούμενων μνημείων να είναι ρητή απέναντι σε οποιαδήποτε τυχόν μελλοντική εξέλιξη.
Διατυπώσαμε αυτή την πρόθεση τότε (22-01-2019) και αναλάβαμε την ευθύνη να ψηφιστεί στη Βουλή, όπως και έγινε στις 13/05/2019.
Η ΝΔ δεν είχε το κουράγιο, τη συνέπεια και την πολιτική εντιμότητα απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά να ξεπεράσει τον τακτικισμό της και ψήφισε «παρών» στη Βουλή υιοθετώντας στάση Πόντιου Πιλάτου, το ίδιο έκανε και το Ποτάμι.
Ωστόσο, το «παρών» σε μια εμβληματική νομοθετική ρύθμιση συνταγματικού επιπέδου, με την οποία η προστασία που προβλέπει ο αρχαιολογικός νόμος για τα προγενέστερα του 1453 μνημεία, επεκτείνεται στα μνημεία που χρονολογούνται μετά το 1453, αλλά και στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και γενικά τα ακίνητα που εξυπηρετούν το δημόσιο σκοπό της προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, με την προσθήκη πέραν της κυριότητας και της διαχείρισής τους, όχι απλώς κρίνεται ως έλλειμμα ευθύνης, αλλά δημιουργεί ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Το κεντρικό ερώτημα λοιπόν στο οποίο οφείλει να απαντήσει η αξιωματική αντιπολίτευση είναι αν νίπτει τας χείρας της απέναντι στην κυριότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς ή απέναντι στη διαχείρισή της.
Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι η ΝΔ έχει δεύτερες σκέψεις απέναντι στην κυριότητα, φαίνεται όμως ότι έχει δεύτερες σκέψεις σε σχέση με τη διαχείριση.
Ας μας διαφωτίσουν, λοιπόν, τόσο η τομεάρχις Πολιτισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη όσο και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κος Κυριάκος Μητσοτάκης πώς αντιλαμβάνονται τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε σχέση με τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης πάντως έχει φροντίσει να μας προϊδεάσει καταλλήλως, καθώς σε συνεντεύξεις του έχει δηλώσει ρητά ότι βλέπει θετικά τη συμμετοχή των ιδιωτών στη διαχείριση των αρχαιολογικών χώρων».
«Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;
- Εξαρχής είχαμε διαβεβαιώσει ότι ουδέποτε μεταβιβάστηκε στην ΕΤΑΔ ούτε ένα ακίνητο πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς η εξαίρεσή τους είναι ρητή και ισχυρή στο Νόμο και την Υπουργική Απόφαση.
- Μέσα από μια ανοιχτή διαδικασία ελέγχου όλοι οι Κωδικοί Αριθμοί Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) που εμπίπτουν στην αρχική εξαίρεση (2330 ΚΑΕΚ) ταυτοποιήθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν ένας προς έναν.
- Φέραμε στη Βουλή προς ψήφιση νομοθετική ρύθμιση που εξασφαλίζει στο διηνεκές την κυριότητα και τη διαχείριση των μνημείων που χρονολογούνται και μετά το 1453.
Τηρήσαμε τη δέσμευσή μας με την νέα Απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής και του Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β55 Απόφαση ΚΥΣΟΙΠ, 17.01.2019, ΦΕΚ 57 Απόφαση ΥΠΟΙΚ, 21.01.2019).
Με αίσθημα ιδιαίτερης ευθύνης απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά εξετάσαμε παράλληλα την προσθήκη που πρέπει να υπάρχει στον αρχαιολογικό νόμο (ν.3028/2002) προκειμένου η εξαίρεση και των μετά το 1453 χρονολογούμενων μνημείων να είναι ρητή απέναντι σε οποιαδήποτε τυχόν μελλοντική εξέλιξη.
Διατυπώσαμε αυτή την πρόθεση τότε (22-01-2019) και αναλάβαμε την ευθύνη να ψηφιστεί στη Βουλή, όπως και έγινε στις 13/05/2019.
Η ΝΔ δεν είχε το κουράγιο, τη συνέπεια και την πολιτική εντιμότητα απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά να ξεπεράσει τον τακτικισμό της και ψήφισε «παρών» στη Βουλή υιοθετώντας στάση Πόντιου Πιλάτου, το ίδιο έκανε και το Ποτάμι.
Ωστόσο, το «παρών» σε μια εμβληματική νομοθετική ρύθμιση συνταγματικού επιπέδου, με την οποία η προστασία που προβλέπει ο αρχαιολογικός νόμος για τα προγενέστερα του 1453 μνημεία, επεκτείνεται στα μνημεία που χρονολογούνται μετά το 1453, αλλά και στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και γενικά τα ακίνητα που εξυπηρετούν το δημόσιο σκοπό της προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, με την προσθήκη πέραν της κυριότητας και της διαχείρισής τους, όχι απλώς κρίνεται ως έλλειμμα ευθύνης, αλλά δημιουργεί ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Το κεντρικό ερώτημα λοιπόν στο οποίο οφείλει να απαντήσει η αξιωματική αντιπολίτευση είναι αν νίπτει τας χείρας της απέναντι στην κυριότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς ή απέναντι στη διαχείρισή της.
Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι η ΝΔ έχει δεύτερες σκέψεις απέναντι στην κυριότητα, φαίνεται όμως ότι έχει δεύτερες σκέψεις σε σχέση με τη διαχείριση.
Ας μας διαφωτίσουν, λοιπόν, τόσο η τομεάρχις Πολιτισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη όσο και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κος Κυριάκος Μητσοτάκης πώς αντιλαμβάνονται τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε σχέση με τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης πάντως έχει φροντίσει να μας προϊδεάσει καταλλήλως, καθώς σε συνεντεύξεις του έχει δηλώσει ρητά ότι βλέπει θετικά τη συμμετοχή των ιδιωτών στη διαχείριση των αρχαιολογικών χώρων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου