Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2016

Δύο γυναίκες άνοιξαν το πρώτο σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασίες!





«Θέλουμε τα ψώνια μας να ξαναγίνουν όμορφα και οικολογικά». Αυτό πιστεύουν και κάνουν πράξη οι συν-ιδρυτές Sara Wolf και Milena Glimbovski του Original Unvertpackt, του πρώτου σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασίες.






Το Original Unvertpackt είναι ένα καινοτόμο σούπερ μάρκετ στο Βερολίνο, το οποίο απορρίπτει τις συμβατικές συσκευασίες τροφίμων. Τα τυποποιημένα τρόφιμα μπορεί να φαίνονται ελκυστικά και να είναι σίγουρα μια εύκολη επιλογή, αλλά απλά αυτό δεν είναι πλέον βιώσιμο για το περιβάλλον, αφού -στην πλειονότητά τους τουλάχιστον- οι συσκευασίες δεν είναι οικολογικές. Τα απόβλητα που παράγονται μετά τα ψώνια είναι γιγαντιαία και η ανακύκλωση περιορισμένη.





Η έννοια του «μηδενικού απόβλητου» αναπτύχθηκε από τις πρωτοπόρους Sara Wolf και Milena Glimbovski. Συνειδητοποίησαν ότι οι πελάτες χρειάζονται μια βιώσιμη εναλλακτική λύση, η οποία θα μπορούσε να εξαλείψει τα απόβλητα συσκευασίας και παράλληλα να δώσει ελευθερία στους αγοραστές να επιλέγουν ακριβώς την ποσότητα που επιθυμούν.




Οι ξηροί καρποί και τα όσπρια αποθηκεύονται σε δοχεία-κάδους και διατίθενται στους πελάτες μέσα από στόμια, στην ποσότητα που επιθυμούν. Μία παρόμοια διαδικασία ακολουθείται για υγρά, όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα κ.τ.λ. Ακόμη και τα μακαρόνια, το κρατί, το ξύδι πωλούνται χύμα, και ο πελάτης αγοράζει την ποσότητα που θέλει.




Για τις αγορές σας στο Original Unvertpackt θα πρέπει να φέρετε εσείς τα απαραίτητα σκεύη, βάζα και μπουκάλια από το σπίτι για να μεταφέρουν τις αγορές σας. Οι συσκευασίες αρχικά ζυγίζονται και το βάρος τους αφαιρείται από το συνολικό βάρος, τη στιγμή της χρέωσης. Το κατάστημα διαθέτει πάντως και δικά του σκεύη.




Το project, το οποίο γνώρισε τεράστια αποδοχή από τους Γερμανούς καταναλωτές, χρηματοδοτήθηκε από ιδιώτες αλλά κυρίως μέσω crowd-funding. Ο στόχος για την έναρξη της επιχείρησης ήταν 61.000 δολάρια, αλλά μέσα σε 3 εβδομάδες συγκέντρωσαν πάνω από 124.000 δολάρια.




Οι δύο κοπέλες συνεργάστηκαν στενά με τις αρχές υγείας και χρειάστηκαν πάνω από έναν χρόνο για να υλοποιήσουν την ιδέα τους. Υπάρχουν προϊόντα που δεν διατίθενται στο συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ (όπως κρέας), γεγονός που αποτελεί μειονέκτημα, ωστόσο η ιδέα έχει κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου