Τετάρτη, 16 Μαΐου 2018

Πώς με το Google Duplex η ΑΙ αποκτά ανθρώπινα χαρακτηριστικά - Η τεχνητή νοημοσύνη της Google έμαθε να μιμείται τον εγκέφαλο.



Φανταστείτε να έχετε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με έναν υπολογιστή. Φανταστείτε ο υπολογιστής να μη χρειάζεται να επαναλαμβάνει ή να μη σας ρωτά για να επιβεβαιώσει όσα του λέτε. 


Και αυτά με μια φωνή που δεν θα μοιάζει καθόλου με ρομπότ. Γνωρίστε, λοιπόν, το Google Duplex, που ίσως είναι το μοναδικό υπολογιστικό πρόγραμμα με τα πιο ανθρώπινα χαρακτηριστικά.

Στο ετήσιο συνέδριο της Google για τους προγραμματιστές, το Google I/O 2018, που έλαβε χώρα από τις 8 έως τις 10 Μαΐου, παρουσιάστηκε ο συνδυασμός του Google Duplex και του ψηφιακού βοηθού Google Assistant. 

Το ενδιαφέρον όμως είναι πως δεν πρόκειται για ένα chatbot που απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις όπως όταν καλούμε σε ένα τηλεφωνικό κέντρο. 

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που θα επικοινωνεί με τον καλούντα σαν να ήταν άνθρωπος και όχι υπολογιστής. Μάλιστα, μιμείται τα παραγλωσσικά στοιχεία που εκφράζει ένας άνθρωπος (π.χ. ήχοι επιβεβαίωσης), ενώ ακολουθεί και τον ρυθμό της συζήτησης. 

Αυτό φάνηκε όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Google, ο Σουντάρ Πιντσάι, παρουσίασε δύο τηλεφωνικές κλήσεις μεταξύ ανθρώπων και του Duplex.  

Πρέπει να ακούσετε αυτές τις συνομιλίες, γιατί είναι πολύ ενδιαφέρουσες - ίσως και λίγο τρομακτικές.



Στη μια κλήση, που έγινε για να κανονιστεί ένα ραντεβού σε κομμωτήριο, η τηλεφωνήτρια του κομμωτηρίου ζήτησε από το πρόσωπο που τηλεφωνούσε, που δεν ήταν άλλο από το Google Assistant, να περιμένει. 

Ο καλών (ή μάλλον ο υπολογιστής) απάντησε λέγοντας "χμμμ", σαν επιβεβαίωση, προκαλώντας τα χειροκροτήματα των παρευρισκομένων στο συνέδριο της Google. 

Αναμφίβολα, η τηλεφωνήτρια δεν κατάλαβε ότι μιλούσε με έναν υπολογιστή που χρησιμοποιούσε τεχνητή νοημοσύνη. 

(Υπάρχει βεβαίως και το ηθικό ζήτημα για το εάν έπρεπε το Google Assistant να αποκαλύψει από την αρχή την ταυτότητά του, αλλά αυτό είναι θέμα ενός άλλου άρθρου.)

Αργότερα, παρουσιάστηκε μια δεύτερη συζήτηση, στην οποία ο υπολογιστής κάλεσε τηλεφωνικά ένα εστιατόριο για να κάνει μια κράτηση. Αν και η συμπεριφορά του υπαλλήλου ήταν αστεία, το Google Assistant δεν μπερδεύτηκε.

Η άποψή μου είναι πως μπαίνουμε σε μια εποχή που η συζήτηση με τους υπολογιστές θα αγγίζει υψηλότερα επίπεδα και θα εξελίσσεται. 

Φυσικά, υπάρχει αρκετός δρόμος για το μέλλον, αλλά από τα πρώτα δείγματα καταλαβαίνουμε πως η εν λόγω τεχνολογία συνεχώς βελτιώνεται. 

Τα επόμενα χρόνια, εταιρείες-κολοσσοί της τεχνολογίας, όπως η IBM και η Google, θα συνεχίσουν να επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη δίνοντάς της ανθρώπινη φωνή.

Εσείς πώς θα νιώθατε με τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στην καθημερινή πραγματική ζωή; 

Σίγουρα, θα γλιτώνατε χρόνο, αλλά μήπως θα αισθανόσασταν πως εγκαταλείπετε ένα μέρος της φυσικής, ανθρώπινης επικοινωνίας; Εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας χρησιμοποιούνται ήδη σε επίπεδο επιχειρήσεων. 

Εάν έχετε επιχείρηση, λοιπόν, και θέλετε να την εξελίξετε, πρέπει να δοκιμάσετε τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου