Τετάρτη, 16 Μαΐου 2018

Γιατί ο Μασούτης εξαγόρασε την Προμηθευτική



Η "αθάνατη παρτίδα”, μία παρτίδα σκάκι που παίχτηκε στις 21 Ιουνίου του 1851, είναι ένα κλασικό παράδειγμα παιξίματος του 19ου αιώνα, όταν η γρήγορη ανάπτυξη των κομματιών και η επίθεση θεωρούνταν ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη νίκη. 


Στην περίπτωση της βορειοελλαδίτικής αλυσίδας Μασούτης, η κάθοδος στην πρωτεύουσα, την οποία είχε περικυκλώσει τα τελευταία χρόνια, σίγουρα δεν ήταν μια κίνηση γρήγορη, για αρκετούς καθυστέρησε αρκετά. Είναι όμως μια κίνηση επιθετική.

Χθες ο Γιάννης Μασούτης διευθύνων σύμβουλος υπογράφοντας την εξαγορά της αλυσίδας Προμηθευτική, η οποία του ανοίγει τον δρόμο για να βάλει την ταμπέλα της αλυσίδας του και στο "άβατο” των Αθηνών, σήκωσε το γάντι του ανταγωνισμού. Ενός ανταγωνισμού ο οποίος τον "μαρκάρει” στενά στο γήπεδό του, τη Βόρεια Ελλάδα. 

Και δεν μιλάμε μόνο για το προφανές, την αλυσίδα Σκλαβενίτης. Τον τελευταίο χρόνο, εκτός από την αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία ανέβηκε προς τον Βορρά με προίκα το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος, έχουν αναπτυχθεί και άλλες Αθηναϊκές αλυσίδες, όπως οι αλυσίδες Κρητικός και Market Inn, ενώ ισχυρή παρουσία έχει και η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος. 

Αποτέλεσμα η αλυσίδα Μασούτης με βάση πληροφορίες που υπάρχουν να χάσει "πέρυσι” περί τα 50 εκατ. ευρώ από τον τζίρο της, ενώ πιέσεις συνεχίζει να δέχεται και τη φετινή χρονιά, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να έχουν υποχωρήσει από το ψυχολογικό φράγμα των 800 εκατ. ευρώ που ήταν το 2016 (σ.σ. τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός).

Οπότε η εξαγορά της Προμηθευτικής, μιας μεσαίας αλυσίδας που δραστηριοποιείται στην Αττική, επιτρέπει στη Μασούτης να μπει στην Αττική με "χαμηλό” κόστος, πηγές με γνώση του deal υποστηρίζουν ότι το τίμημα είναι στα επίπεδα των 20 εκατ. ευρώ, και με το καλημέρα να αποκτήσει τζίρο κοντά στα 120 εκατ. ευρώ, δίκτυο 59 καταστημάτων (σ.σ. 3 βρίσκονται στην Άνδρο), διαμετακομιστικό κέντρο στο Μαρκόπουλο και μεγαλύτερη γεωγραφική παρουσία. 

Αυτό από μόνο του, δηλαδή μεγαλύτερη γεωγραφική παρουσία με δίκτυο λιανικής και χονδρικής άνω των 330 καταστημάτων, έχει ιδιαίτερη σημασία για την ίδια την Μασούτης, την αγορά, την επόμενη ημέρα στον κλάδο αλλά και για τους ξένους επίδοξους μνηστήρες που την έχουν προσεγγίσει τα τελευταία χρόνια. 

Μόλις στις αρχές της περασμένης εβδομάδας και συγκεκριμένα τη Δευτέρα 7 Μαΐου, στελέχη της Βρετανικής αλυσίδας Tesco, βρέθηκαν στα κεντρικά της Βορειοελλαδίτικης εταιρείας, όπως ανέφεραν στο Capital.gr πηγές με γνώση της συνάντησης. 

Πληροφορία πάντως την οποία διέψευσε στο Capital.gr ο Γιάννης Μασούτης, ο οποίος έχει διαψεύσει στο παρελθόν ότι έχει υπάρξει πρόταση εξαγοράς και από άλλο διεθνή παίκτη. 

Εκτός από την βρετανική αλυσίδα Tesco, κοινό μυστικό είναι και το ενδιαφέρον που είχε εκδηλώσει και ο όμιλος Ahold – Delhaize, με τον οποίο, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, η οικογένεια Μασούτη δεν τα βρήκε στο τίμημα. 

Μέχρι στιγμής πάντως η αλυσίδα Μασούτης δεν φαίνεται να ενδίδει στις "Σειρήνες" "Κτίζει" θέση και ανεβάζει τζίρο ενισχύοντας τη διαπραγματευτική της δύναμη. 

Πολλοί εκτιμούν πως η εξαγορά της Προμηθευτικής από τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα είναι μόνο η αρχή και ότι θα επιδιώξει να ενισχύσει την παρουσία της όχι μόνο στην Αττική, πολλοί υποστηρίζουν ότι θα "αναγκαστεί” να ανοιχτεί και προς την Κρήτη, και μέσω άλλων εξαγορών. 

Εκτός από την γεωγραφική επέκταση, μέσω εξαγορών ή οργανικής ανάπτυξης, ακόμη πιο κρίσιμος παράγοντας είναι αν το brand Μασούτης θα κάνει γκελ στους καταναλωτές της πρωτεύουσας, ποια εμπορική και τιμολογιακή πολιτική θα ακολουθήσει και φυσικά πως θα απαντήσει ο ανταγωνισμός.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου