Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Οι δαπάνες για τις ανάγκες πέφτει





Η δραματική πτώση της κατανάλωσης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης από το 5 τοις εκατό κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 αποκάλυψε το πόσο σκληρά τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση.



Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς IRI, ο κύκλος εργασιών σούπερ μάρκετ στην εξάμηνη περίοδο από Ιανουάριο έως Ιούνιο μειώθηκε κατά 8,8 τοις εκατό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ ο όγκος των πωλήσεων τα πήγε ακόμα χειρότερα, κατακόρυφη πτώση 12,6 τοις εκατό.



Σύμφωνα με τους ειδικούς στον τομέα των σούπερ μάρκετ, η πτώση στην κατανάλωση συνδέεται με κίνδυνο "επίπεδα αντοχής» των καταναλωτών και πεζοπορίες στο φόρο προστιθέμενης αξίας.



"Κατά τη διάρκεια της κρίσης, η σταδιακή μείωση των πωλήσεων έχει παρατηρηθεί," ένα στέλεχος σούπερ μάρκετ είπε Καθημερινή, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι φέτος παρατηρήθηκε μια ολοκληρωτική βουτιά.



Τον Ιούνιο, για παράδειγμα, η αξία και ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 14,5 τοις εκατό και 17,7 τοις εκατό αντίστοιχα σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2015. Αυτό, όμως, αποδόθηκε στην επιβολή ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων και την κλήση του δημοψηφίσματος, το οποίο ώθησε τους καταναλωτές να βιαστούμε για τα σούπερ μάρκετ για να απόθεμα επάνω στις προμήθειες.



τα στοιχεία της IRI έδειξε επίσης ότι οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν κατά 3,8 τοις εκατό κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου