Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2016

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Πόσο στοιχίζουν στον πολίτη?



Η ιστορία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι δαιδαλώδης. Πέρασαν από τα χέρια του Νιάρχου στην ΕΤΒΑ και οι εργαζόμενοι πήραν το 49%., ενώ στην συνέχεια αγοράστηκαν από τον Γερμανικό κολοσσό ThyssenKrupp, όπου παρέμειναν μέχρι το 2010 όταν η Holding Abu Dhabi Mar απέκτησε την πλειοψηφία των μετοχών. 



Μέσα σε αυτήν την περίοδο ξέσπασε το περίφημο σκάνδαλο με τα υποβρύχια στα χέρια του Τζοχατζόπολου, τον οποίον πρωτοεντόπισαν οι Αμερικανικές αρχές κατά την εκδίκαση της υπόθεσης SIEMENS.

Τα ναυπηγεία που απασχολούν 1.000 εργαζόμενους ουδέποτε ανέκαμψαν ώσπου το 2002 το Ελληνικό κράτος τα στήριξε με το ποσόν των 250 εκατομμυρίων ευρώ.

Το 2008 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεώρησε την πράξη παράνομη καθώς προσέφερε στον Σκαραμαγκά συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του και απαίτησε την επιστροφή του ποσού. Καθώς ίσχυσε το ρητό "ούκ αν λάβεις"... το 2012 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επικύρωσε την άποψη της Επιτροπής, αλλά η Ελληνική κυβέρνηση πάλι παρέμεινε αδρανής.

Επί του παρόντος η Επιτροπή ζητά από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με αγωγή που κατέθεσε σήμερα να επιβάλλει εφάπαξ πρόστιμο στην Ελλάδα ύψους 6 εκατ. ευρώ, καθώς και 34.974 ευρώ για κάθε μέρα που περνάει χωρίς η Ελλάδα να συμμορφώνεται.

"Η υλοποίηση της απόφασης του 2008 θα αφαιρέσει από τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά το άδικο πλεονέκτημα που απολαμβάνουν και θα επαναφέρει την ισότητα στο παιχνίδι της αγοράς", δήλωσε η Επιτροπή.

Ας σημειωθεί πως το Ελληνικό κράτος βρίσκεται στα διοικητικά δικαστήρια με τις διοικήσεις των ναυπηγείων, έχοντας προβεί σε κατασχέσεις λογαριασμών.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να απολαύσετε την λαμπρή ιστορία των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά....



Κι εδώ την ένδοξη ιστορία των περίφημων υποβρυχίων...



Και τώρα... ΞΗΛΩΘΕΊΤΕ... πάλι!!!

DW

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου