Στον πυρήνα του, το Facebook είναι μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης, και οι εταιρείες αυτές φροντίζουν τους διαφημιστές, όχι τους χρήστες
Του Μάθιου Ίνγκραμ
Αν υπάρχει μια μάχη που έχει σκορπίσει φόβο και αβεβαιότητα στον κλάδο των media σήμερα είναι αυτή που αφορά το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων. Οι περισσότεροι εκδότες αντιλαμβάνονται το ad blocking ως μια απειλή στην ίδια τους την ύπαρξη, και θεωρούν ότι οι χρήστες που το κάνουν είναι προδότες και κλέφτες.
Πλέον, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν έναν πανίσχυρο σύμμαχο στο πλευρό τους: το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου.
Η ουσία της ανακοίνωσης της Facebook είναι ότι ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης παρέκαμψε τον τρόπο λειτουργίας των ad blocker, αφαιρώντας όλες τις ενδείξεις που λένε σε ένα λογισμικό μπλοκαρίσματος διαφημίσεων τι είναι διαφήμιση και τι δεν είναι.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι οι χρήστες πλέον δεν θα είναι σε θέση να μπλοκάρουν διαφημίσεις στην ιστοσελίδα του Facebook.
Δεν προκαλεί έκπληξη που οι διαφημιστές και οι εκδότες τρελάθηκαν απ’ τη χαρά τους που το Facebook πήρε ενεργά το μέρος τους. Το Interactive Advertising Bureau (Γραφείο Διαδραστικής Διαφήμισης) είπε ότι το κοινωνικό δίκτυο «πρέπει να επαινεθεί για τον ηγετικό του ρόλο στη διατήρηση μιας ζωηρής ανταλλαγής αξίας με τους χρήστες του».
Εδώ και μήνες, οι εκδότες προσπαθούσαν να βρουν τρόπους να καταπολεμήσουν την άνοδο του ad blocking. Κάποιοι, μάλιστα, απαγορεύουν την πρόσβαση στις σελίδες τους σε χρήστες που χρησιμοποιούν τέτοιο λογισμικό. Ο διευθυντής των New York Times, Μαρκ Τόμσον, είπε πρόσφατα ότι σκοπεύει να εντείνει τη μάχη επειδή «όποιος αρνείται να συνεισφέρει στην παραγωγή δημοσιογραφίας υψηλής ποιότητας δεν έχει και δικαίωμα να την καταναλώνει».
Η Facebook, εντωμεταξύ, προσπαθεί να ισχυριστεί ότι δεν παρεμποδίζει το λογισμικό που μπλοκάρει διαφημίσεις μόνο και μόνο επειδή οι διαφημίσεις αποφέρουν στο δίκτυο δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Ο Άντριου Μπόσγουορθ, αντιπρόεδρος της εταιρείας υπεύθυνος διαφήμισης και επιχειρηματικής χρήσης της πλατφόρμας, είπε σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal ότι «η απόφαση δεν βασίζεται σε οικονομικούς λόγους. Το κάνουμε επειδή είναι θέμα αρχής».
Ακούγεται εξαιρετικό, αλλά ποια ακριβώς αρχή προσπαθεί η Facebook να προστατέψει; Η εταιρεία λέει ότι η διαφήμιση είναι «κομμάτι της εμπειρίας του Facebook» κι ότι η ίδια εισάγει εργαλεία ώστε οι χρήστες να επιλέγουν τι είδους διαφημίσεις βλέπουν.
Εν τέλει, όμως, η Facebook αποφάσισε ότι οι διαφημιστές είναι πιο σημαντικοί από τους χρήστες.
Ο λόγος; Η εταιρεία ανήκει, ουσιαστικά, στον κλάδο των media, και βασίζεται στη διαφήμιση ως τη μόνη πηγή εσόδων. Το 2015, οι διαφημίσεις αποτελούσαν το 95% των εσόδων της Facebook (συνολικού ύψους 17,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων).
Και κάπως έτσι, η εταιρεία δεν έχει άλλη επιλογή απ’ το να πολεμήσει το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων με κάθε όπλο που έχει στη διάθεσή της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου