Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017

Υπάρχουν τελικά ιστορικές ενδείξεις για την ύπαρξη του Ιησού;




Παρά το γεγονός ότι για πολλούς ο Ιησούς Χριστός θεωρείται περισσότερο πνευματικό και όχι υπαρκτό πρόσωπο που έζησε πριν από περίπου 2000 χρόνια, δεκάδες ευρήματα από την εποχή πιστοποιούν πως μάλλον έχουμε να κάνουμε με πραγματική ύπαρξη.
 


Μόλις μερικές δεκαετίες από την εποχή που πιστεύεται ότι έζησε ο Ιησούς, υπάρχουν γραπτές αναφορές σε αυτόν, τόσο από Εβραίους, όσο και από Ρωμαίους ιστορικούς, αλλά και από δεκάδες χριστιανικά κείμενα.

Τι πληροφορίες παίρνουμε από τις χριστιανικές γραφές;

Σύμφωνα με το Guardian, τα πρώτα χριστιανικά γραπτά που αναφέρονται στο πρόσωπο του Ιησού είναι οι επιστολές του Αποστόλου Παύλου, που χρονολογούνται περίπου 25 χρόνια μετά το θάνατό του, ενώ οι επόμενες και λεπτομερείς βιογραφικές αναφορές σε αυτόν γίνονται στην Καινή Διαθήκη, 40 περίπου χρόνια μετά το θάνατό του. 

Το γεγονός ότι τα κείμενα αυτά χρονολογούνται τόσο κοντινά στην πιθανολογούμενη περίοδο κατά την οποία έζησε, αλλά και οι λεπτομερείς αναφορές τους τόσο ως προς αυτόν, όσο και προς τα κοινωνικά και γεωγραφικά στοιχεία που παρουσιάζουν τα καθιστά μεγάλης αξίας και μπορούν για πολλούς να θεωρηθούν απολύτως έγκυρα.

Στοιχεία από άλλα ιστορικά έγγραφα

Ο πρώτος μη χριστιανός ιστορικός που αναφέρεται στο πρόσωπο του Ιησού είναι ο Ιουδαίος ιστορικός Φλάβιος Ιωσήφ, το 93 μ.Χ., ενώ οι επόμενοι είναι οι Ρωμαίοι πολιτικοί Πλίνιος και Τάκιτος. 

Πιο συγκεκριμένα, από τον Τάκιτο μαθαίνουμε για τη σταύρωση του Ιησού κατά την εποχή που ο Πόντιος Πιλάτος ήταν ο Ρωμαίος διοικητής στην περιοχή της Ιουδαίας και ο Τιβέριος ήταν ο Ρωμαίος αυτοκράτορας, γεγονότα που ταιριάζουν απόλυτα με όσα αναφέρονται στα Ευαγγέλια. 

Ο Πλίνιος από την άλλη αναφέρει πως εκεί όπου ήταν διοικητής στην τωρινή βόρεια Τουρκία, οι χριστιανοί λάτρευαν τον Ιησού σαν θεό.

Ιησούς και αρχαίος κόσμος.

Στον αρχαίο κόσμο δεν φαίνεται πως υπήρχε κάποιου είδους διένεξη σχετικά με το αν ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ ήταν ιστορικό πρόσωπο. 

Στην πρώιμη λογοτεχνία των Ιουδαίων Ραβίνων, ο Ιησούς θεωρείται το νόθο παιδί της Μαρίας της Μαγδαληνής και ενός μάγου, ενώ για τους παγανιστές, ο Ιησούς είχε απορριφθεί από το σατυριστή Λούκιο και το φιλόσοφο Κέλσιο σαν "αχρείος".

Τι πιστεύει ο σύγχρονος κόσμος για την ύπαρξη του Ιησού;

Στο σύγχρονο κόσμο ωστόσο, για πολλούς η ύπαρξη του Ιησού θεωρείται περισσότερο ιδεατή και όχι πραγματική, τόσο από τον ακαδημαϊκό κόσμο, όσο και από απλούς πολίτες. 

Οι δύο γνωστότεροι ιστορικοί που διατηρούν αυτή την άποψη είναι οι Maurice Casey του Πανεπιστημίου του Νόττιγχαμ και Bart Ehrman του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας.

Η ιστορικότητα ή μη του Ιησού Χριστού επερωτάται και εξαιτίας μερικών περίεργων ευρημάτων που σχετίζονται με αυτόν. Από τη μια, μερικοί φαίνεται να τον συνδέουν με τη βασίλισσα Κλεοπάτρα, αντιμετωπίζοντάς τον σαν εγγονό της, ενώ προβληματισμό αποτελεί ακόμα ο φαινόμενος ως τόπος ταφής του.

Τα ευρήματα που θεωρούνται φυσικά σοβαρά είναι τα χριστιανικά, ιουδαϊκά και ρωμαϊκά γραπτά της εποχής, που σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα είναι αρκετά για να θεωρηθεί ο Ιησούς πραγματικό ιστορικό πρόσωπο που έζησε και πέθανε την εποχή που γνωρίζουμε. 

Το διαχρονικά αναπάντητο ερώτημα παραμένει φυσικά το κατά πόσο αυτός πέθανε και επανήλθε στη ζωή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου