Οι απαιτήσεις της συνθήκης Σένγκεν, όπως αυτές έχουν καθοριστεί από την ΕΕ, θα στερήσουν από την ημερομηνία εφαρμογής της στην Ελλάδα, τη δυνατότητα να δεχθεί κρουαζιερόπλοια, θαλαμηγούς και σκάφη αναψυχής από τρίτες χώρες, ενώ παράλληλα θα σταματήσει η καθημερινή διασύνδεση των νησιών του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που είναι ο αρμόδιος Φορέας συντονισμού των απαιτούμενων ενεργειών, αδυνατεί να ανταποκριθεί.
Με ολιγωρίες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις οδεύει ολοταχώς στο να στερήσει τη δυνατότητα της περαιτέρω «βιώσιμης» τουριστικής ανάπτυξης, κάτι που επιθυμεί η κυβέρνηση και τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ.
Παράλληλα, θα σταματήσει ο τουρισμός υψηλού εισοδήματος (Θαλαμηγά, σκάφη αναψυχής) από τρίτες χώρες καθώς και η ημερήσια (ημερόπλοια) σύνδεση με τα τουρκικά παράλια, που συνεισφέρουν στην Ελληνική οικονομία πολύ περισσότερα χρήματα από το μέσο τουρίστα.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι οι πύλες εισόδου στα ακριτικά νησιά είναι και πύλες εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ότι αυτό σημαίνει για τη Χώρα μας και την γεωστρατηγική περιοχή της Μεσογείου.
Η πιλοτική εφαρμογή των νέων διαδικασιών της συνθήκης Σένγκεν άρχισε από την 1η Ιανουαρίου 2021 χωρίς να υπάρχουν κατάλληλες υποδομές σε κανένα λιμάνι της χώρας.
Όπως επισημαίνουν, φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων η καθυστέρηση χρηματοδότησης των απαιτούμενων υποδομών – παρά την εξασφάλιση χρηματικών πόρων όπως διαβεβαιώνει τόσο ο Υπουργός όσο και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις μαζί τους, θα δημιουργήσει στην Ελλάδα πολλαπλά προβλήματα.
Πέρα από τις οικονομικές επιπτώσεις, θα δώσει τη δυνατότητα σε άλλα κράτη της Μεσογείου, να εκμεταλλευτούν την «αδυναμία» μας να κρατήσουμε τα κεκτημένα και να αυξήσουν σημαντικά το μερίδιό τους στον τουρισμό εις βάρος της Χώρας μας.
«Η Ελλάδα κινδυνεύει για μια ακόμη φορά να εκτεθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αδράνεια και γραφειοκρατική κωλυσιεργία των εμπλεκομένων φορέων, δεδομένου ότι ο Κανονισμός (ΕΕ) 2017/2226 εκδόθηκε το 2017, δηλαδή τέσσερα χρόνια πριν την καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής του που ήταν η 1η Φεβρουαρίου του 2022 και τώρα μεταφέρθηκε για την 1η Μαΐου 2022», επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς.
Η μείωση εσόδων των λιμανιών από την πανδημία, τους στερεί τη δυνατότητα αυτόνομων ενεργειών.
Για να προχωρήσουν στην υλοποίηση των απαιτούμενων για την πιστοποίησή τους έργων μέχρι την 01/05/2022, αναμένουν την χρηματοδότηση, που δυστυχώς λόγω της κωλυσιεργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθιστά τον στόχο δύσκολα επιτεύξιμο.
Μέχρι σήμερα ουδείς υπηρεσιακός παράγων του Υπουργείου ενδιαφέρθηκε να μάθει τις χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται έτσι ώστε να ενεργήσει άμεσα συμβάλλοντας στη επίτευξη του στόχου που είναι η πιστοποίηση των λιμένων στους χρόνους που επιβάλλει η ΕΕ.
Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι οι περισσότερες πύλες εισόδου είναι υπό την διοίκηση υποστελεχωμένων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων αντιλαμβάνεται το που οδεύουμε.
Κύκλοι προσκείμενοι σε Δήμους που έχουν την ευθύνη Λειτουργίας Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, αναλογίζονται μήπως αυτή η καθυστέρηση είναι σκόπιμη και μεθοδευμένη για να αναδείξει, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες και μη εύκολα διαχειρήσιμες χρονοβόρες διαδικασίες, την αδυναμία λειτουργίας των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων με τη σημερινή τους μορφή για να τα πάρει υπό τη σκέπη του το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπως κυοφορείται αλλά δεν υλοποιείται υπό το φόβο σφοδρών αντιδράσεων από την ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος);
Ο Τουρισμός αποτελεί εκ των πυλώνων οικονομίας και ανάπτυξης της Ελλάδας. Κάθε χρόνο γίνεται εκστρατεία παγκοσμίως των εμπλεκομένων φορέων για να κερδηθεί το στοίχημα και να αποτελέσει η Ελλάδα πόλο έλξης των τουριστών.
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και ο απελθών Υπουργός Τουρισμού με τιτάνιες προσπάθειες και υπό αντίξοες (λόγο πανδημίας) συνθήκες κατέστησαν την Ελλάδα και τη Μεσόγειο σημείο αναφοράς επανεκκίνησης της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας τόσο για το 2021 όσο και για τα επόμενα χρόνια.
Μέρος της προσπάθειας αυτής αποτυπώθηκε με αριθμούς φέτος το καλοκαίρι.
Το ερώτημα που προκύπτει εύλογα είναι αν η προσπάθεια αυτή του Πρωθυπουργού θα έχει συνέχεια και το 2022 καθότι οι ενέργειες συνεργατών του υποθάλπουν την ανάπτυξη του Τουρισμού στην Μεσόγειο και πλήττουν την οικονομία των νησιών μας (και όχι μόνο) που στηρίζονται στον Τουρισμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ό Μάιος του 2022 που αποτελεί την επίσημη έναρξη λειτουργίας της ζώνης Σενγκεν, θα είναι παράλληλα και έναρξη προεκλογικής περιόδου για Βουλευτικές εκλογές, Τοπική Αυτοδιοίκηση και Περιφέρειες με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου