Δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. θα αναλάβουν σύντομα τη φύλαξη των σταθμών και των υπόλοιπων υποδομών του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, επίκαιρων σημείων του δικτύου των λεωφορείων και τρόλεϊ, καθώς και τις λεωφορειολωρίδες, με αντάλλαγμα τη δωρεάν μετακίνηση των αστυνομικών από τις δημόσιες συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Πρόκειται για υλοποίηση μέτρου που είχε προαναγγείλει ο Χρήστος Σπίρτζης και θεσμοθετείται με τη δημοσίευση της κοινής απόφασης των συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη.
Πριν από έναν χρόνο είχε ανακοινωθεί ότι θα χρειαστούν περίπου 200 αστυνομικοί, αλλά η ρύθμιση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το επόμενο δίμηνο προβλέπει ότι ο αριθμός τους θα καθορίζεται στην αρχή κάθε χρονιάς με συμφωνία των δύο πλευρών.
Από το 2011, που ψηφίστηκε ο μνημονιακός νόμος για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, προβλέφθηκε ότι οι ένστολοι είχαν δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης με την επίδειξη της υπηρεσιακής τους ταυτότητας και το κόστος όφειλε να καλύψει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με κονδύλια από τον προϋπολογισμό του.
Αποδείχθηκε, όμως, η μόνιμη προστριβή με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), καθώς η ΕΛ.ΑΣ. αμφισβητούσε τον αριθμό των ωφελουμένων αστυνομικών και επομένως το ύψος της αποζημίωσης, με αποτέλεσμα να εκκρεμεί από τότε η καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Η διαφορά διευθετήθηκε με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς οι ένστολοι είναι υποχρεωμένοι να εκδίδουν κάρτα απεριορίστων διαδρομών για να ανοίγουν οι μπάρες που λειτουργούν στους σταθμούς του μετρό και του Ηλεκτρικού και επομένως μπορεί πλέον να υπολογιστεί το κόστος τους.
Για τον ίδιο λόγο, το υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων ήταν ο πρώτος φορέας που κατέβαλε στον ΟΑΣΑ 40 εκατ. ευρώ για τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων και ΑμεΑ για το 2018.
Μικτά κλιμάκια
Σήμερα, η φύλαξη των σταθμών γίνεται από εταιρείες security, που λόγω της φύσης τους δεν έχουν δικαίωμα παρέμβασης σε παραβατικές συμπεριφορές.
Το τελευταίο διάστημα, λόγω της εξαγγελίας του Χρήστου Σπίρτζη, η ΣΤΑΣΥ, ο φορέας που διαχειρίζεται το μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ, υπέγραφε συμφωνίες μικρής διάρκειας.
Πρόσφατα, με υπόδειξη του Υπερταμείου που έχει την επιχειρησιακή διαχείριση των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, υπογράφηκαν ετήσιες συμβάσεις, ενισχύοντας τις πληροφορίες ότι η φύλαξη θα γίνεται από μικτά κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ. και ιδιωτικών εταιρειών.
Η κοινή υπουργική απόφαση, μεταξύ άλλων, επεκτείνει τους χώρους φύλαξης και προβλέπει ότι ο ΟΑΣΑ θα διαθέτει στους αστυνομικούς προσωποποιημένες επαναφορτιζόμενες κάρτες με τις οποίες θα μετακινούνται δωρεάν σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
Από την πλευρά της η ΕΛ.ΑΣ. θα αναλάβει να διαθέσει το απαραίτητο ένστολο προσωπικό για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης χώρων συγκοινωνιακού έργου των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), όπως και την υποβοήθηση στην εκτέλεση υποστηρικτικών δράσεων αναγκαίων για το έργο του ΟΑΣΑ.
Οι δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. αναλαμβάνουν τη φύλαξη των σταθμών μετρό και ΗΣΑΠ, την ασφάλεια ιδιαίτερων σημείων του συγκοινωνιακού δικτύου, την αστυνόμευση λεωφορειολωρίδων και την υποστήριξη των γερανοφόρων οχημάτων του ΟΑΣΑ για την απομάκρυνση οχημάτων που εμποδίζουν την κίνηση λεωφορείων και τρόλεϊ.
Οι λεπτομέρειες και ο ακριβής αριθμός των ενστόλων που θα διατίθεται για την ασφάλεια των δημόσιων συγκοινωνιών θα καθορίζεται κατά περίπτωση και ανάλογα με τις ανάγκες του Οργανισμού.
Ο ΟΑΣΑ οφείλει να αποστέλλει κάθε χρόνο αίτημα προς της ΕΛ.ΑΣ., με το οποίο θα παραθέτει τις ειδικότερες ανάγκες που έχει σε συγκεκριμένες υπηρεσίες και θα παρέχονται από την αστυνομία.
Από την πλευρά της, η ΕΛ.ΑΣ. θα καταρτίζει αναλυτικό πίνακα με το απαιτούμενο ένστολο προσωπικό και η δαπάνη των παρεχόμενων υπηρεσιών θα είναι ίση προς την αξία του αντιτίμου των μετακινήσεων μέσω των καρτών που θα εκδίδονται για το σύνολο των δυνάμεών της.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου