Μετά την εκποίηση σε ξένα συμφέροντα των στρατηγικότατων λιμανιών της χώρας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης και μετά το ξεπούλημα των μεγάλων κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, σειρά παίρνει η εκποίηση των κρίσιμων περιφερειακών λιμανιών της Ελλάδας, αρχής γενομένης από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας.
Η Ελλάδα χάνει όλα τα δίκτυα μεταφοράς προσώπων και εμπορευμάτων, σιδηρόδρομους, λιμάνια, αεροδρόμια, εθνικούς δρόμους και μετατρέπεται σε πρότυπο χώρας μπανανίαςστην ευρωζώνη.
Τους διαγωνισμούς για την πρόσληψη νομικού, τεχνικοοικονομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα υποστηρίξουν τη διαδικασία εκποίησης των δέκα περιφερειακών λιμανιών που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ, με τις προθεσμίες για την υποβολή προσφορών να εκπνέουν στις 2 Μαΐου για τον νομικό σύμβουλο και στις 4 Μάιου για τους δύο άλλους συμβούλους.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Κερκυραϊκή Άποψη», οι τρεις διαγωνισμοί για τους συμβούλους προχωρούν, καθώς στο Ταμείο θέλουν να ξεκινήσουν τις διαδικασίες ξεπουλήματος των τριών από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια που έχουν στο χαρτοφυλάκιο και συγκεκριμένα της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας.
Αντίθετα προς τα πίσω πάει η ιδιωτικοποίηση των τριών άλλων λιμένων της Αττικής (Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας), με βάση τις προτεραιότητες που έχουν θέσει και οι σύμβουλοι του Ταμείου.
Όπως έχει υποστηρίξει κατά τις συναντήσεις που πραγματοποίησε με τις διοικήσεις των οργανισμών λιμένων ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος, το ταμείο εξετάζει την παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, όπως κρουαζιέρα, μαρίνα, ακτοπλοΐα στα περιφερειακά λιμάνια. Ειδικά για τα τρία πρώτα λιμάνια αναμένονται οι τελικές προτάσεις των συμβούλων για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης.
Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φαίνεται πως υπάρχει σοβαρότατο επενδυτικό ενδιαφέρον, ενώ προωθείται παράλληλα και σχέδιο διασύνδεσης μέσω σιδηροδρόμου με τα λιμάνια Βάρνας και Μπουργκάς της Βουλγαρίας.
Εκτός από την Αλεξανδρούπολη, το δεύτερο πιο ελκυστικό λιμάνι, με βάση και τις εισηγήσεις που είχαν κάνει προ μηνών οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, θεωρείται η Ηγουμενίτσα στην οποία καταλήγει η Εγνατία Οδός.
Τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και για της Κέρκυρας έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια ένα από τα οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση μόνο του λιμένα κρουαζιέρας. Για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου (η παραχώρηση του τελευταίου δεν εντάσσεται στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ) φαίνεται πως υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO-RO (μεταφοράς φορτηγών, κλπ) και ξηρού φορτίου.
Στα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας, που θα εκποιηθεί σε δεύτερο στάδιο, εξετάζεται, επίσης, η παραχώρηση δραστηριότητας που συνδέεται με τα τουριστικά σκάφη, δηλαδή της μαρίνας.
Αντιστοίχως για τα λιμάνια της Αττικής (Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο) υπάρχει η ελπίδα πως η συνεχής ανάπτυξη του Πειραιά, με αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων, κλπ, θα οδηγήσει σε πλήρη κάλυψη του ΟΛΠ με αποτέλεσμα αναγκαστικά να στραφούν δραστηριότητες προς Λαύριο και Ελευσίνα, αλλά και προς τη Ραφήνα.
Ειδικά για το λιμάνι της Ελευσίνας, οι Κινέζοι της Cosco δεν κρύβουν τις προθέσεις για την απόκτησή του, σε συνδυασμό με την προσπάθεια για ενεργότερη ανάμιξή τους στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής.
Ο ΟΛΠ, που ελέγχεται από την Cosco, προχωρά σε ενίσχυση του ρόλου του στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ενώ θεωρείται υποψήφιος για την απόκτηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αν προχωρήσει το σχέδιο της κυβέρνησης για είσοδο ειδικού εκκαθαριστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου